כתר דוד
הרב ישועה בסיס מצטרף להלווייתו של נגן מופלא שהתנתק מן הקהילה היהודית, ומלמד את תלמידיו שמראֶה עיניים אינו חזות הכול

ב עיר תוניס חי נגן יהודי מוכשר, שהפליא לנגן מנגינות רבות בבתי משתאות. הנגן גדל בקהילה היהודית, אך עם השנים התנתק מן הקהילה, ולכן כשהלך לבית עולמו לא הגיע אף אחד להלווייתו, שבה השתתפו רק מספר זעום של בני משפחה.
ההלוויה עברה ליד ישיבתו של הרב ישועה בסיס, והרב ישועה יצא מחדרו וליווה את הנפטר. שאלו אותו תלמידיו "וכי אין רבנו יודע במי מדובר? הלוא מדובר באדם רשע!"
אך הרב ישועה השיב להם: "האיש היה צדיק גמור."
והסביר להם הרב: "ראיתי שעם מסע ההלוויה הולך כתרו של דוד המלך עליו השלום. בכל לילה כשהיה חוזר לביתו לאחר שגמר את עבודתו, היה הנגן קורא תהלים ומנגן עד לתפילת שחרית, כמו דוד המלך."
הצטרף הרב ישועה למסע ההלוויה ואליו הצטרפו אנשים נוספים כדי לכבד את הנפטר.

מקור הסיפור
מבוסס על: מיכל שרף, צמידי הזהב, ירושלים תשנ"א, עמ' 183-182. (C) מכון הברמן למחקרי ספרות, לוד
איור: רז בן ארי
על הסיפור

האיש המנגן התנתק לחלוטין במעשיו הגלויים מכל שמץ של יהדות: הוא מנגן בבתי משתאות של גויים, מעשה חמור באותם ימים, ועל כן אף יהודי אחד אינו משתתף בהלווייתו. אך הרב הרב ישועה בסיס ניחן בראייה עמוקה, והוא חושף את הנסתר מן העין: המנגן קשור בכל נימי נפשו ליושב במרומים ומזמר בכל יום ממזמורי דוד המלך.
הרב ישועה ודאי הסתייג מנגינתו של אותו נגן בבתי משתאות, אך כתר דוד המלך שבו הוא חוזה בהלווייתו של אותו אדם מלמד שהשירה והניגון של מזמורי התהלים הם נקודת יסוד בחייו, שיש לו קשר עמוק לעולם היהודי, ולכן במותו הוא זכאי לתואר "צדיק גמור".

קראו עוד » קראו פחות «
מרחיב דעת
גיא זוארץ מעורר את סבתו לחיים בעזרת פיוטים
הלובים וגיא זו-ארץ – עת שערי רצון להפתח | beitavichaivideo
חזרה לאתר
Play
גיא זוארץ מעורר את סבתו לחיים בעזרת פיוטים
הלובים וגיא זו-ארץ – עת שערי רצון להפתח | beitavichaivideo
קראו עוד »
סוד המוזיקה והנחשים

הרב יוסף חיים (ה"בן איש חי") הסביר שהאל גילה לאדם הראשון כיצד ניתן לגבור על הנחש בגן עדן. הסוד הוא שיש בכוחה של המוזיקה ושירת המזמורים להתמודד עם הנחש המסמל רוע, עצבות וייאוש.

קראו עוד » קראו פחות «
מוזיקה פותחת שערים

הכוח של המוזיקה להשפיע על העולם, האנשים ואף על אלוהים מופיע בסיפורים רבים. רבי דוד חסין השיג עבודה בזכות שיר שכתב – ראו בסיפור שירה פותחת שערים.

קראו עוד » קראו פחות «