איור: רז בן ארי
פשוט להקשיב

הרב כלפון הכהן מעדיף לשתוק לפני שהוא מתחיל לדבר

י

שועה חדאד היה מתלמידיו הקרובים של הרב כלפון משה הכהן, ונהג להתייעץ איתו באופן אישי על בעיותיו. בשיחה עם הרב הוא פרק את אשר על ליבו וביקש ממנו עצות בנושאים המטרידים אותו. 

בפעם הראשונה שישועה הגיע אל רבו לשיחה אישית, הוא דיבר מתוך סערת נפש על צרותיו. הרב כלפון האזין לו ברוב קשב, כשעיניו מרוכזות בו. מדי פעם שאל הרב שאלות הבהרה חשובות, עד שישועה חש שהרב מבין אותו היטב. 

לאחר שסיים את דבריו ציפה ישועה למוצא פיו של הרב, אך הרב שתק. ישב ישועה נבוך דקות מספר, כאשר הרב מתמיד בשתיקתו, עד שלבסוף שבר הרב כלפון את השתיקה ושאל אם הוא רוצה להוסיף משהו על דבריו הקודמים. שוב דיבר ישועה שעה ארוכה, ושוב נתקל בסיום דבריו בחומת שתיקתו של הרב כלפון. ואף שישועה הרגיש שהרב מבין את מצוקתו, הוא חזר לביתו מאוכזב וללא עצה. 

כאשר נפגשו השניים למחרת, האיר הרב כלפון פנים לתלמידו והושיב אותו לצידו. אחר כך ניתח הרב כלפון את הבעיה של ישועה על כל צדדיה, ולבסוף הציע לו עצה כיצד להתמודד עם המצב.

עתה הבין ישועה ששתיקתו של הרב לא נבעה מאדישות, אלא מדאגה עמוקה לגורלו. הרב כלפון סירב לייעץ בשליפה "מן המותן", אלא רק לאחר הקשבה עמוקה ומחשבה מרובה.

מקור הסיפור
על פי: הרב כלפון משה הכהן, ברית יעקב, תשנ"ג, עמ' שסז.
על הסיפור

ישועה התלמיד מצפה לעצתו של רבו, הרב כלפון משה הכהן, אך נתקל בחומה של שתיקה. הוא מאוכזב עמוקות וחש שדיבר לשווא. מדוע שותק הרב כלפון?
נראה שהסיבה היא שרבי כלפון מבקש לתת עצה ראויה ומדויקת. לכן הוא מקשיב בקשב עמוק, ומסרב להשיב באופן מיידי. לעיתים קרובות הצורך להשיב באופן מיידי גורם לנו להציע את התשובה הראשונה העולה במוחנו, ואינו מאפשר לנו לחשוב על הדברים לעומקם. אם אדם מחליט "לישון על הבעיה" ולא לענות באופן מיידי הוא מאפשר לעצמו להקשיב היטב לחברו, לשאול שאלות ולדון בשאלה על כל צדדיה, ואז לתת למבקש עצה טובה ומדויקת.

קראו עוד » קראו פחות «
מרחיב דעת
Play
פשוט להקשיב
הרב כלפון הכהן מעדיף לשתוק לפני שהוא מתחיל לדבר
קראו עוד »
ללמוד להקשיב
7 טיפים איך לדבר עם אנשים – איך לדבר עם כל אחד ולהיות תקשורתיים יותר ! | Step By Step
חזרה לאתר
Play
ללמוד להקשיב
7 טיפים איך לדבר עם אנשים – איך לדבר עם כל אחד ולהיות תקשורתיים יותר ! | Step By Step
קראו עוד »
שיחה אישית - איך עושים את זה?
קראו עוד » קראו פחות «
למצוא את הזמן לדבר

הרב שבתי אטון מוצא תמיד זמן לשיחה אישית עם כל תלמיד הזקוק לכך. ראו בסיפר חוכמת הזמן.

קראו עוד » קראו פחות «