פרחה (פלורה) ששון
אשת עסקים, פילנטרופית ותלמידת חכמים. ביקשה לשלב בין חיים יהודיים למודרנה

רוצים לשמוע עוד על פרחה ששון – ליחצו בפודקאסט כאן.

פרחה ששון (1936-1859), נדבנית ותלמידת חכמים, בתו של הגביר יחזקאל יהושע גבאי מבגדד, נולדה בבומביי, למדה אצל הרב יצחק בן שמעון אגסי ונישאה לסלמאן ששון. תרמה כספים רבים לקהילה היהודית בבגדד ולהוצאת ספריו של הבן איש חי.

פרחה ששון היתה חכמה מופלגת בתורה, התכתבה עם חכמי זמנה כחכם עזרא דנגור והראשון לציון הרב נסים, ובהיותה בדמשק נשאה ונתנה עם הרב שלמה אלפנדרי. עמדה בקשר מכתבים רציף וחם עם הבן איש חי, אשר במכתביו נהג לכתוב לה חידות שבתשובותיהן הצפין את שמות בני משפחתה.
ב-1911 עברה ללונדון עקב בעיות בריאות של בתה מזל טוב, שהיתה גם היא תלמידת חכמים. שני מאמרים שכתבה פורסמו בכתב העת "The Jewish Forum". ב-1924 נבחרה ליושבת ראש האסיפה השנתית של בית המדרש האורתודוקסי Jews’ College. בכינוס האסיפה נשאה דרשה למדנית ומעמיקה על סוגיות מן התלמוד והותירה רושם עז על שומעיה.

קראו עוד » קראו פחות «
סינון
איפוס סינון
יכולה ללמד אותם
פרחה ששון לומדת תלמוד, מעשה חריג מאוד בתחילת המאה התשע עשרה. כיצד יגיב הרב יוסף חיים, "הבן איש חי"? האם יגער בה ויבקש ממנה לחדול מללמוד? על נשים ולימוד תורה
לראות את האופק
הרבנית פרחה (פלורה) ששון רואה בפרחי הרבנות מנהיגים לעתיד
שאיפות גדולות
רבים חששו שנשים ילמדו תורה בצורה שאינה ראויה, אך פרחה ששון חוששת יותר מבּורוּת
שלא עשני אישה?
לאחר שבעים שנה מוזמנת אישה לנאום בפתיחת כנס שנתי לרבנים בלונדון. האם תתייחס לאירוע החריג? האם נשמע בדבריה כעס או שמא חנופה?