א חד מן האדמו"רים החסידיים שעלה לארץ עם הקמת המדינה פגש את הרב עובדיה יוסף. האדמו"ר שאל: "האם גם לכם יש ש"ס וילנה?" הרב עובדיה חייך וסנט לו: "לנו יש תלמוד בבלי!"
הרב עובדיה יוסף היה ממנהיגי היהדות הספרדית בארץ בדור האחרון, ופעל רבות כדי לבסס את מקומה של היהדות המזרחית במרחב הדתי והתרבותי בארץ ישראל. המפגש בין האדמו"ר לרב עובדיה הוא מפגש טעון. מבחינת האדמו"ר, ש"ס וילנה, דפוס התלמוד הנפוץ ביותר בכל רחבי אירופה שהודפס בעיר וילנה בשנות השמונים של המאה ה-19, הוא הצורה היחידה של התלמוד, וביסוד שאלתו מונחת התהייה אם גם לספרדים יש חלק בקאנון היהודי. הרב עובדיה בוחר להגיב בסרקזם ומזכיר שהתלמוד נקרא "תלמוד בבלי" משום שנוצר בבבל – עיראק, והוא בעצם ספר "מזרחי". בתשובתו עוקץ הרב עובדיה את האדמו"ר, ושולל את ההגדרה האשכנזית המצמצמת של ארון הספרים היהודי לזה האירופאי.
מערכון העולים החדשים של "לול" ממחיש היטב את ההתנשאות של כל קבוצת עולים שכבר מצאה את מקומה בארץ על גל עלייה חדש.
לול – העליה לארץ (מערכון בכיכוב אריק איינשטיין ואורי זוהר)
מערכון העולים החדשים של "לול" ממחיש היטב את ההתנשאות של כל קבוצת עולים שכבר מצאה את מקומה בארץ על גל עלייה חדש.
לול – העליה לארץ (מערכון בכיכוב אריק איינשטיין ואורי זוהר)
לאורך כל חייו נאבק הרב עובדיה יוסף כנגד ההגמוניה האשכנזית במוסדות הדתיים בארץ. הוא פעל במסגרות דתיות ופוליטיות לחיזוק מקומה של יהדות המזרח. כשהיה דיין צעיר בבית הדין בפתח תקוה יצא כנגד דיינים בכירים בדרישה שאופן כתיבת הגט יהלום גם את מסורות המזרח. כשהיה רב העיר תל אביב נאבק בתקנות הנישואים שהיו מחמירות כדעת האשכנזים ולא התחשבו בפסיקה הספרדית.
הרב עובדיה יוסף נודע בחוש ההומור שלו ובתשובותיו הסרקסטיות. ראו סיפור "יש לך עיפרון?"