איור: מנחם הלברשטט
עייפות מעניקה כוח

גם כששב לביתו בשעת לילה מאוחרת, הבבא חאקי אינו מוותר על לימוד התורה, שהוא הנותן לו כוח להשכין שלום בין אדם לחברו ובין איש לאשתו

ה

רב יצחק אביחצירא, המכונה "בבא חאקי", בילה ערב ארוך בניסיון להשכין שלום בין בני זוג שנישואיהם עלו על שרטון. הרב הגיע לביתם בשעת ערב, ושב אל ביתו אחרי חצות, לאחר שישב שעות רבות עם בני הזוג, האזין לדבריהם והשיב את השלום והברכה לביתם.
השעה הייתה קרובה לשתיים אחר חצות כאשר נכנס בבא חאקי לביתו. אך במקום להניח את ראשו על הכר, הוא פנה אל המטבח, הכין לעצמו כוס קפה והתיישב ללמוד תורה. כמה דקות לאחר מכן התעוררה בתו, ונרעשה למראה הרב הלומד: "אבא! השעה מאוחרת כל כך, ובמהרה כבר תרצה להשכים לתפילת שחרית. מתי תישן?"
ענה לה אביה: "בתי, אם לא אלמד תורה, מאין אשאב הכוח לפייס?!"

מקור הסיפור

מבוסס על: שמעון אביחצירא, סידנא באבא חאקי, תש"ע. (C) כל הזכויות שמורות למו"ל הרב שמעון בהגר"י אביחצירא והוצאת המכון להוצאת ספרים שע"י מוסדות נר יצחק

על הסיפור

הרב יצחק אביחצירא, הבבא חאקי, בן למשפחת מקובלים מפורסמת, הקדיש את חייו לציבור. מלבד גדולתו בתורה וסגולותיו כצדיק, הוא פעל רבות למען העולים ממרוקו ולמען החברה הישראלית. בעיקר נודע בכוחו להשכין שלום בין אדם לחברו ובין איש לאשתו.
בסיפור, הבבא חאקי מסביר לבתו שאת כוחו הוא שואב מלימוד התורה. לימוד התורה אינו מטלה נוספת לפעילותו הציבורית אלא מקור הכוח לכל מפעליו, ועל כן הוא אינו מוותר על הלימוד, אפילו בשעת לילה מאוחרת.

קראו עוד » קראו פחות «
מרחיב דעת
נהרג כשחזר מפיוס בין בני זוג

הבבא חאקי מצא את מותו באופן טראגי בשנת 1970 בתאונת דרכים בדרכו חזרה מנתיבות, שבה עסק בהשכנת שלום בית וביקר את אחיו הבבא סאלי. מותו הכה את הציבור בתדהמה ועשרות אלפי אנשים השתתפו בהלווייתו.

קראו עוד » קראו פחות «
עַם אחד - רב ראשי אחד

בבא חאקי סבר שהמנהג שלפיו בכל עיר יש שני רבנים ראשיים, אשכנזי וספרדי – פסול. הוא ייחל לכך שימונה רב ראשי אחד שיבטא את האחדות בעם.

שמעון אביחצירא, סידנא בבא חאקי: קווים לדמותו של רבינו יצחק אביחצירא, תש"ע, עמ' 334. המכון להוצאת הספרים שעל יד ישיבת נר יצחק, ירושלים
קראו עוד » קראו פחות «
פעילות גופנית כ"זריקת אנרגיה"

העוסקים בספורט יוכלו אולי להזדהות עם הסיפור , שכן הספורט ודאי מעייף , אולם הפעילות הגופנית דווקא "מחזירה" אנרגיה לגוף ולנפש.

קראו עוד » קראו פחות «